lördag 13 mars 2010

På benen igen

Jag är nog frisk idag. Visst måste jag ta det lite lugnt idag eftersom jag var sjuk igår? 14-åringen sov över  hos en ny tjejkompis inatt och blir hämtad just nu. Jag köpte två nya toppar förra veckan. En kväll när jag hade på mig den ena toppen och satt i 14-åringens rum och umgicks lite (han msm:ade och jag bloggade) så tittade han på mig och sa: Har du nya strumpor? Det var väl gulligt! Han såg i alla fall att det var någonting som var annorlunda.
På bilden har jag min ena nya topp på mig. Bakom mig på dörren hänger ett sovsäckstäcke med Tintin-serierutor. (Nej, jag vet inte varför det häger där. Det kan vara för att dörren är så ful och full av klistermärken).

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ja du :-) jag kan komma hem nyklippt och fråga: är jag fin? och får till svar: snygg tröja! och den har hängt med i 4 år...

nillas liv på pinnen sa...

Men, hoho, huvudet försvann pga av blixten!
Du får ta en ny.

Gafflan sa...

Man får vara glad för det lilla :)))
Kram.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Ja men du får ju i alla fall höra att tröjan är fin;)
Nilla: Vadå?! Jag är faktiskt ett sådant där ljushuvud.
Gafflan: Min pappa brukade säga "Lite men gott sa han som patta katta" och det betyder ju just precis att man skall vara glad för det lilla!