söndag 28 mars 2010

Varför jag började blogga

Här skriver jag om varför jag började blogga. Om ni läst där så förstår ni att det var min sambo som lurade mig att börja blogga. Jag tror inte att han bloggar längre. Jag var kanske in och läste på hans blogg två gånger 2008 men sedan har den fallit i glömska, i alla fall för mig. Det var nog ett medvetet drag ifrån hans sida att låtsas börja blogga för att jag skulle börja. Till att börja med var jag helt hemlig och skrev bara för mig själv. Sedan lät jag vissa utvalda personer att läsa bloggen.  Julen 2008 fick jag en egen liten dator i julklapp av sambon och då blev ju livet med blogg så mycket enklare. Jag minns inte när jag "släppte lös" bloggen för hela världen men jag märkte i alla fall ingen större skillnad i början. Det tog tid innan jag började få några besökare.I oktober fick jag en kommentar av Finnpajsaren eftersom jag vunnit ett hjärta hos henne. En dag i november tittade jag in på Mallas blogg. Malla var min första följare. En dag kommenterade Malla och skrev  "Va fan, du förtjänar fler följare! :)". Då blev jag lite velig men så kom Nilla som följare också. Resten är blogghistoria. 

9 kommentarer:

Koola Viola sa...

Mycket bra att du började blogga och att jag hittade dej, tycker jag :o)

Malla sa...

Ja, jag är så glad att du bloggar och ser fram emot dina inlägg! :)
Stor kram från snöstormsstaden!

Fru Venus sa...

Vi kommer nog vara fler som hittar till dig ännu :-) Kram

Lysande ögonblick! sa...

åh vad kul att läsa om hur du började blogga. jag är jätteglad över att ha hittat hit. Det är mycket riktigt att jag var långt ute på Värmdö i helgen. Det var fantastiskt. Trev4lig söndagkväll! Kram

nillas liv på pinnen sa...

Tur var det att din sambo började blogga så att du också började. Sen räcker det väl med en i varje familj som hänger vid datorn för jämnan så det var väl bra att han slutade sen. Nån ska ju städa och laga mat också.

Finnpajsaren sa...

Kul att läsa om varför alla börjar blogga. Hade inte koll på att du bloggat så länge! Blogga på! Ha en bra dag!

Mina dagar sa...

Det är kul att blogga! Jag har ju bara hållt på sedan typ nov.09. Håller på tills jag tröttnar!
Din blogg är rolig att besöka!
Gillar ditt bloggnamn, ja men hör själv:

K N A S T E R F A S T E R

Snälla berätta hur det kom till!
Ha en bra måndag!
Kram Eva

Madlar sa...

Å jag blev din 13:e följare, hoppas bara inte det betyder otur ;)

Knasterfaster sa...

Madlar: 13 är ett lyckotal för mig. I alla fall sedan du blev min 13:e följare;)