fredag 5 mars 2010

Nej jag fick inte ha sovmorgon

Jag förstår inte vad som skall behöva vara så jobbigt med att packa matsäck, ta fram skidor och överdragsbyxor, handskar och hjälm. Låter det jobbigt tycker ni? Nej, just det. Det är ju en bagatell. Ska man förresten behöva hjälpa 14 - 16-åringar att packa matsäck inför friluftsdagen? Nej, det tycker inte jag heller. Sånt klarar de själva. Om man skall åka iväg senast 07.45 är det vettigt att väcka tonåringarna kl. 07.15 då? Nej, de hinner inte att vakna, klä sig och äta frukost (och packa matsäck) på 30 minuter. Tror ni att det är tonåringarna jag är irriterad på? Nej, det är det inte. Det är mannen jag lever med som gör det jobbigt för sig för att få upp mig fastän jag har sovmorgon. Aaargh!!! 
När de hade åkt ringde telefonen så att 9-åringen vaknade. Det var 16-åringen kompis med dålig koll som ringde. Han brukar kolla med oss, mig när det är något extra som händer i skolan. Tror ni att jag är på dåligt humör nu? Nej, det är jag inte. Inte nu längre. 
Nu ska jag duscha, äta lång frukost, klä på mig och åka till jobbet. Hoppas ni får en fantastisk dag!

3 kommentarer:

Malla sa...

Äsch då...jag skulle också bli irri!
Hoppas du får en bra dag du med :)

Gafflan sa...

Ojsan! Du är liiite irriterad märker jag ;) Men, du, det är fredag. Är inte DET härligt?!
Kram på dig!

Camilla sa...

Jo..det där känner jag igen.
Tur att man måste till jobbet för att få det lugnt ;)
Ha en underbar fredagskväll.
Kram på dig!