tisdag 9 mars 2010

Bloggvänner

Jag hade tänkt skriva om hur jag bar mig åt för att hitta mina bloggvänner men nu är jag alldeles för trött så jag tror inte att jag orkar. Jag gör ett försök. Det kan bli lite rörigt. Jag letade länge och väl innan jag hittade någon som jag tyckte var värd att följa. Jag vet inte varför men jag hittade bara tråkbloggar som inte tilltalade mig alls. Jag sökte på olika saker som: 40-åring, tonårsmorsa, bokälskare, heminredning (usch!), familjeliv, skolförälder och allt möjligt och omöjligt utan att få napp. Jag gjorde ganska ofta så där "nästa blogg" ni vet men då hamnade jag av någon konstig anledning mest hos sportfanatiker eller statisstiknördar. Jag hade ganska höga krav på hur mina bloggvänner skulle vara: fria från reklam, lättlästa och ganska lika mig själv till ålder och familjesituation. Till slut hittade jag två tjejer som jag tyckte var värda att följa. De var båda ganska mycket yngre än mig och jag tyckte inte att de liknade mig ett dugg egentligen men eftersom jag inte hittade några andra så fick de duga. Den ena var Finnpajsaren och den andra har jag slutat följa för hon hade så jobbiga grannar där hon bodde att jag fick ont i magen varje gång och var hos henne och läste. (Jo,jag letade på Bloggtippen och allt vad det heter också men det var som att leta efter en nål i en höstack där också tyckte jag).  När jag följt Finnpajsaren ett litet tag och stortrivdes med att läsa hennes blogg  så upptäckte jag en dag att hon bor ganska när mig. Hon hade nämligen fotat hemvägen (eller om hon var på väg hemifrån) ifrån bilen och jag kände igen mig! Jag är inte helt säker men jag tror att jag hittade Monstermalla inne hos Finnpajsaren. Man blir ju lite nyfiken på andra följare och så leder det ena lätt till det andra... På det sättet har jag sedan plockat på mig fler och fler favoriter och här är de utan inbördes rangordning. (Det går inte att rangordna dem förstår ni väl. Jag tycker lika mycket om er allihop): 
Fru Venus,
Gafflan
Koola Viola
Mina dagar
Nilla,
Ting och
Vuxna människor har inte hamstrar. 
Sedan har jag förstås några andra favoriter som jag besöker då och då och som jag inte följer slaviskt. Hej ni andra bloggvänner,  ingen nämnd och ingen glömd! 


Jag är förstås väldigt glad över att ha följare på min egen blogg också (en del är samma som jag följer). Varje gång det dyker upp en ny följare så blir jag alldeles varm i hjärtat och känner att jag skulle vilja fira det på något sätt. Har dock inte kommit på något riktigt bra sätt ännu. Jag brukar ta en fika. 


KRAM TILL ER ALLESAMMANS! KRAM också till alla som är nya här och råkade titta in just nu. 

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha, va du är charmig! =)

Gafflan sa...

...och så hittade jag dig! Det är JAG väldigt glad över :))
Kram till dig också!

Ting sa...

:O)
Kram på dig!

Malla sa...

Det blev inte allt rörigt :)

Sus sa...

Bloggen är fantastisk! Så fick jag en vän för livet.
Nämligen Ting =)

Finnpajsaren sa...

Men åh. Vet du, vi kanske ska ta och fira med en fika tillsammans nån dag då? :-)
KRAM!

Fru Venus sa...

Kram till dig också! Tack, dina ord värmer :-) Men jag hade ingen aaaning om att man kunde "söka" passande bloggar!?

Koola Viola sa...

Jamän då hänger jag med, så du blir lite varm i hjärtat ;o)

Kram på dej :o)

Knasterfaster sa...

Hej på er alla åtta!
Hej Sus, (är du ny här?). Tack för din kommentar. Jag blev glad.
Fru Venus: Jag hade ingen aaaning om hur jag skulle hitta några bloggar att följa så jag letade på lite olika sätt.
KoolaViola: Välkommen hit! Nu är jag varm i hjärtat.
Finnpajsaren: Jag fick en ny följare idag men har inte hunnit fira det ännu. Fika måste vi göra!

Pia sa...

Jag körde väl ungefär samma procedur som du.. Kollade kommentarerna, verkade de intressera mig gick jag in på deras blogg.. Kollade oxå mina favvo-bloggars länklistor och hittade nya guldkorn den vägen..