tisdag 23 mars 2010

Lite sjukt

Jag och killarna är hemma idag. Sambon är i Karlstad och kommer hem imorgon. Jag har haft en släng av kräksjuka sent igår kväll och kring midnatt. Nu mår jag ok men jag vågade inte åka och jobba. Jag ringde chefen och sjukskrev mig kl. 06.35 i morse (hon är alltid där så där tidigt). 48 timmar sa hon att man måste stanna hemma. Låter jobbigt riktigt skönt. Imorgon börjar vi med datorjournalen som jag har hållit undervisningar i. Skulle nog vara bra om jag är på plats på jobbet då. När 9-åringen vaknade hade han fortfarande väldigt ont i huvudet. Det hade han igår kväll också. Jag ringde skolan och sjukskrev honom också. Sedan kom 14-åringen ned och såg riktigt risig ut. Han hade varit vaken inatt och varit bubblig i magen. 16-åringen somnade redan vid 19-tiden igår kväll. Jag fick inte riktigt kontakt med honom  i morse (tonåringar är faktiskt ganska svårväckta) men han mådde nog fortfarande inte så bra. Jag ringde och sjukskrev storkillarna också. De sover. 9-åringen och jag tittar på barn-TV. Gräddglasspizza - har ni hört något äckligare??!!! Det var ett ord som upprepades 1000 gånger ungefär i ett program som var nyss. Jag trodde mitt illamående hade gått över men det återkom under det där programmet.  Jag tänker ta det lugnt idag. Nu ska vi titta på Jönssonligan. Vad tänker ni göra idag?

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag försov mig ju...har landat lite och huvudet känns bättre. Konstigt det blir när man försover sig!!! Jag gör det nästan aldrig.
Inte undra på att du mådde illa av "gräddglasspizza", det skulle jag också gjort ;D
Hoppas att ni kryar på er!
Kram.

Finnpajsaren sa...

Krya på dig!
Ser fram emot posten... :-)

Malla sa...

krya på er allihopa!

Knasterfaster sa...

Gafflan: Mår mycket bättre nu!
Finnpajsaren: Paketet borde komma fram imorgon.
Malla: Tack!