måndag 15 mars 2010

Blogga mitt i maten

Jag lagar mat just nu och bloggar samtidigt. Jag är ganska bra på att göra två saker samtidigt. Det är nog inte bara för att jag är kvinna utan mest för att jag är den jag är. Det är inte precis något komplicerat jag lagar. Det blir färdigrätter. Ni vet sådana där påsar som är bra att ha hemma när det är lite ont om tid. Jag väntade lite för länge med att börja med maten så då blev det ont om tid idag. Jag lagar Tikka Masala utan transfetter och utan tillsatta konserveringsmedel. Utan onödiga tillsatser står det på påsen. Nu ska jag göra en sådan där lista som jag aldrig gör:

  • Måndag: Tikka Masala
  • Tisdag: Blodpudding, bacon och lingonsylt. OBS! Viktigt att dricka apelsinjuice till för att ta upp järnet. 
  • Onsdag:: Korvstroganof och ris
  • Torsdag: Pasta med skinka
  • Fredag: Taco 
Melodifestivalen
Jag tyckte att det var rätt låt som vann!!! 
Darin var näst bäst. 
Salem hade en jättefin låt men den lät som filmmusik tyckte jag. 
Timotjej: Jag tyckte att de artikulerade dåligt. Jag hörde inte vad de sjöng. 
Pernilla:  Schlagermaskinslåtar tycker jag är fusk  Gillade jag inte.
Gameboy: Jag gillade inte låten. Jag minns inte artisten. Kommer att bli en landsplåga. 

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Vi ska ha lax fast jag har inte börjat än för äldsta åt, naturligtvis, macka för en stund sedan :)

nillas liv på pinnen sa...

Manboy, hette den väl? Fast det kanske är samma sak. Jag gillade inte heller den låten. Hade den på hjärnan hela dagen igår.
Bäst tyckte jag om Salem med låt.

Malla sa...

Jag råkade fuka med min lista, jag gjorde onsdags mat idag. Glömde ju ta med matlistan till affären. Typsikt.

Knasterfaster sa...

Gafflan: Är det inte typiskt det där att de tar en macka precis när man tänkt börja med maten?
Nilla: Jo den heter ju Manboy men här hemma sjunger äldsta killarna Gayboy och lillkillen Gameboy.
Malla: Jag har följt min lista i två dagar nu!