onsdag 10 mars 2010

Vad har jag gjort idag?

Idag tog jag bussen till jobbet 06.55 eftersom det var dags för mig att utbilda igen. Kl. 14.45 gick jag ifrån jobbet. En hel halvtimma tidigare än vanligt. Jag hann inte med någon tidigare buss hem, så det där 30 minuterna var egentligen till ingen nytta. Eftersom jag tycker att det är fasansfullt tråkigt att stå vid en busshållsplats och vänta så passade jag på att gå in i närmsta klädaffär och köpa mig två blommiga toppar. Hämtade 9-åringen på fritids, som vanligt, och gick hem med honom. På grund av det ena och det andra och jag vet inte vad så har 9-åringen inte haft sitt 9-årskalas för sina kompisar ännu. Han fyllde år i januari. När vi kom hem idag var jag tvungen att sätta mig vid datorn för att göra inbjudningar till kalaset (igår lovade jag att jag skulle göra det idag). Det gick väl sådär. Jag fick inte skrivaren att fungera. Jag var trött. När sambon var hemma vid 17-tiden så så skrev han ut inbjudningar och 9-åringen och jag la  ner dem i kuvert. Sedan slappade jag nog en liten stund och kollade mejl. Jag slog i en tå också. Det gjorde fruktansvärt ont. Sambon höll på och bråkade om att TV inte fungerade. Jag orkade inte bry mig. Någon sa SKA DET BLI NÅGON MIDDAG IKVÄLL!!? Det var det inte jag som sa. Kl. 18.15 ringde 14-åringen och frågade om vi tänkte komma till utvecklingssamtalet. UTVECKLINGSAMTALET!!??! Sambon skjustade mig till utv. samtal på skolan och 16-åringen till kulturskolan. Kl. 20 var vi hemma igen. Vi gjorde ett stopp på McDonalds på hemvägen. 9-åringen och jag gjorde läxor,bl skulle han skriva ned en rolig historia. Han skrev den här:
Vet du varför norrmännen har öppen dörr när de går på toa?
- ..eeh... nej?
- För att inte någon ska titta igenom nyckelhålet!!!

Sambon nattade 9-åringen fast det egentligen var min tur. Jag läste igenom en tjock pärm som vi fick med oss ifrån utv.samtalet och som vi skulle ha läst innan. Sedan la jag ned 9-åringens läxor i hans ryggsäck och hittade en lapp med en ny läxa som han skulle ha gjort tills imorgon. Den låtsades jag inte se. Jag hjälpte 16-åringen att söka sommarjobb inom landstinget. När det var gjort så var jag tvungen att skriva upp några viktiga datum i familjens kalender. Klockan hade hunnit bli 21.20 och sambon hade fått igång TV:n och sa att han inte ville att jag skulle umgås med bloggen utan med honom så då gjorde jag det. Vi tittade på Fuskbyggarna. Så mycket mer har jag inte gjort idag. Jag har fått en ny följare! Välkommen KoolaViola! Jag har hunnit bli varm i hjärtat men jag har inte firat ännu. 

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Du har gjort en massa saker! Fullspäckat skulle jag vilja kalla det.

Malla sa...

Jösses, det var inte lite du hunnit med minsann!

Fru Venus sa...

Visst är det roligt/jobbigt/tråkigt/läskigt med vanliga dagar!? Kram

Knasterfaster sa...

Gafflan, Malla och fru Venus: Vissa vanliga dagar så blir det lite för mycket.