onsdag 3 mars 2010

Lite bättre nu

Kom till jobbet kl. 12.40. Stressig att komma så sent. Åt en ciabbata med parmaskinka och mozarella till lunch. Tog mig inte riktigt tid att sitta ned och ta det lugnt under lunchen. Ungefär 30 minuter efter att jag ätit upp mackan kom jag på att den faktiskt var riktigt god! Min arb.kamrat skrattade när jag plötsligt utrbrast: Den var riktigt god den där mackan jag åt!. hihi. Sambon kunde inte hämta på fritids för han satt i möte så jag var tvungen att gå från jobbet i vanlig tid. Jobbade alltså bara i drygt 2 1/2 timme. Pratade med chefen och skrev en semesteransökan för idag. Så det kan bli.
Jag fick faktiskt vara med och titta på teatern. 9-åringen blev rörd och tårögd. Tur att jag satt bredvid. Det var lång väntan innan vi fick komma in på teatern och sedan fick vi vänta en lång stund  innan vi fick komma in i salongen. Det är en svår uppgift att stå och vänta tillsammans med 60 8-9 åringar när det är trångt och man inte riktigt vet vad det är man väntar på. Jag hade en veckotidning i min väska så jag satt mig på golvet tillsammans med några barn och tittade i den. Måste förresten berömma busschauffören som skjutsade oss idag. Han pratade och skojade med barnen i högtalarna på bussen. Jättepipig tantröst pratade han med. Kul!!! Några av barnen kommer kanske bara minnas bussresan för det var också en upplevelse.
Nu skall jag göra korv och stuvade makaroner.

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Kul med teater även om den är för barn :) Du har fått en award av mig.

Malla sa...

haha vilken härlig busschaffis!