måndag 1 mars 2010

När någon bryr sig

Jag har hållit mig lite för mig själv sedan jag kom hem idag. Jag gjorde middag. Det blev pyttipanna. Mest har jag suttit i 9-åringens rum. 9-åringen brukar vilja var ifred när han är på sitt rum men när han såg att jag satt där när han kom så accepterade han bara det och pysslade med sitt utan att be mig att gå. Jag gjorde läsläxan ihop med 9-åringen men sambon tog över läggningen så då drog jag mig undan igen. Alldeles nyss kom 14-åringen med bekymrad min "asså va ere mere?" sa han och slog sig ned bredvid mig. Jag svarade att jag bara kände för att få vara för mig själv. "varårå?" Jag sa halva sanningen genom att säga att jag varit så täppt i nästan hela dagen så att jag känner mig väldigt trött. "haru tagit nässpray?" sa han. Sedan gick han till sitt rum och började plinka så vackert på sin gitarr. *suck* Det är fint när de bryr sig.

8 kommentarer:

Y sa...

mmm :) det är fint när någon bryr sig. Och när tonåringarna gör det - ja då blir man varm in i hjärteroten ;) Kram du!

Malla sa...

Söta barn :)

Gafflan sa...

Naaw...tonåringar som på sitt eget sätt bryr sig är gulligt!

Camilla sa...

Visst är det underbart när någon bryr sig.
Men alla visar det olika sätt.
En del visar det mer,andra mindre men det betyder att dom inte bryr sig olika mycket.
Ha en underbar dag.
Kram på dig!

Mina dagar sa...

Snyft, jag fäller en tår!

Halva sanningen? Hoppas du mår bättre snart!

Kram Eva

Finnpajsaren sa...

Raring...
Men hoppas du känner dig lättare om hjärtat snart. Och i näsan med.
Stor varm kram från mig.

Madlar sa...

När det är tungt o jag drar mig undan blir det kaos i familjen. Tjejerna blir oroliga o maken tassar runt, det stör deras rytm när jag inte härjar o organiserar. Det ska liksom alltid vara så att mamma är stark o glad.

Knasterfaster sa...

Stor kram till er allesammans!!! Jag blir så rörd av att ni skriver här hos mig. Det är fortfarande tungt men det känns lättare nu när jag läst era kommentarer. TACK!!!